Nevermore - "Born"

"Religion changed the face of man, thou shalt not kill, we all are gone. The seed of ignorance is born thou shalt not think, thou shalt conform. The pigs order us to follow orders and obey. The flies drink the decaying nectar of their tortured effigy. Cling to wasted beliefs and visions and bathe in apathy again. No solution, the retributions of spiritual sickness begins..."



събота, 10 март 2012 г.

Outcast - 'Awaken the Reason' (Listenable Records)

Мощ, майсторски пилотаж по инструментите и смелост да се хвърляш хищнически по предизвикателствата на собствената си музика –това са все елементи, с които всяка съвременна технична екстремна банда днес се очаква да жонглира с лекота. Парижаните Outcast не притежават революционен калибър, те не задават стандарти, способни да опърлят мечтите на младите ентусиасти, но ни карат и да се замислим докъде всъщност стигнаха скоростните изисквания за свиренето на подобна музика. Френската петорка забива модерно и привидно хаотично, следвайки нестройната и достатъчно отворената формула на американските циклофреници Dillinger Escape Plan. Съпоставките и с великите им сънародници Gojira са неминуеми. Те идват най-вече от базисните нотки, които оставят тягостно ухание след като пръските от моментен изблик на ярост са се изпарили. Това е специфичният тътен, който идва както от по-ниско настроените струнни инструменти, така и от мизантропския почин, по който са създадени тези композиции. Солата са в абстрактно отвлечения стил, който фюжън магът Allan Holdsworth наложи през годините, а смелчаци като Patrick Mameli (Pestilence) лансираха в експерименталния дет метъл. И все пак често фокусът убягва от композициите, а той е този, който е способен да хване здраво слушателя за гърлото и да блъска главата му в нещо твърдо до пълно изнемогване. В 'Awaken the Reason' има твърде много музика, но не и толкова много ясни акценти, които да дадат стойност и осмислят и останалата част от материала. Когато младият Джакомо Пучини след премиерата на дебютната си творба „Вилиси“ се обръща към своя учител Верди за мнение, тарторът на операта му отговаря, че в произведението има много сила, но и твърде голямо изобилие от оркестрирани пасажи, които предимно омаломощяват главните идеи. Вероятно преосмислянито на подхода при композициране на отделните елементите в голямото пано на всяка една от песните е единственото нещо, което отдалечава Outcast от най-силните в модерния радикален метъл. Нещо, което може да бъде преодоляно с лекота, но също е възможно и то да се окаже блиндираната врата, за която момчетата няма да са способни да намерят ключ.

Progger [6,5]

Няма коментари:

Публикуване на коментар