Nevermore - "Born"

"Religion changed the face of man, thou shalt not kill, we all are gone. The seed of ignorance is born thou shalt not think, thou shalt conform. The pigs order us to follow orders and obey. The flies drink the decaying nectar of their tortured effigy. Cling to wasted beliefs and visions and bathe in apathy again. No solution, the retributions of spiritual sickness begins..."



сряда, 17 ноември 2010 г.

DEATHSPELL OMEGA - "PARACLETUS"


„... но ако някой каже против

Духа Светаго, няма да му се прости

ни на този, ни на онзи свят”

Мат. 12:32

С тези думи Deathspell Omega възвестяват началото на края на грандиозната апокалиптична трилогия, изследваща отношенията между Бог, Сатана и човек на метафизично ниво. Трилогия, отнела почти десетилетие на своите създатели, като тепърва започва да упражнява чудовищно въздействие на екстремната сцена, след като вече промени съдбата им (и е твърде вероятно да го направи с вашата). Сага, която разглежда факта откъм теорията, явлението откъм същността, видимото откъм невидимата му страна; черен завет към поколения музиканти и докато Господ е рекъл на Авраам: „... и ще направя потомството ти като земния пясък: ако някой може да изброи земния пясък, ще бъде изброено и твоето потомство” (Първа книга Моисеева 13:16), то навярно Луцифер е казал същото за поклонниците на френските авангардисти. С част първа, “Si Monumentum Requires, Circumspise”, Deathspell Omega претърпяха шокиращата метаморфоза от свирепа блек метъл глутница до символ на колкото уникален, толкова и противен в отблъскващото си сияние самобитен стил. Част втора, “Fas - Ite, Maledicti In Ignem Aeternum”, намери групата още по – отдадена на своите теологични трудове ( в степен, която застрашава трезвия разсъдък ) като едновременно с това, музиката й изследваше неизвестни дотогава дълбочина и обем на звук. Разбира се, бидейки един от онези редки случаи, когато артистите поднасят цикъл от тематично свързани концептуални албуми, не за да търсят комерсиален успех или медийно внимание, а с висшата цел да постигнат максимално развитие на идеите и находките си, оставайки верни на своята идеология, Deathspell Omega неминуемо се припознават като „последна истинска” банда в блека. В края на краищата консервативните разбирания за жанра са в посока на доста правилната теза, че това е изкуство и разбиране за живота, достъпно само за ограничен кръг пламенни последователи, а французите имат собствени разбирания, мизантропичен метод на свирене ( и мислене ), но в същото време свързват толкова различни мотиви и концепции, че стигат далеч отвъд границите на направлението. Така творчеството им е неземно и уникално. “Paracletus” е ярък пример за това.

Стартираща с масивната “Epiklesis I”, част от трилогията е и най – концентрирания, наситен и яростен материал от трите, като някъде в средата му човешките уши осъзнават, че албумът има структура, различна от всеки другв дискографията на бандата; докато траклистът посочва десет парчета с различни заглавия и дължина, всъщност става дума за една чутовна композиция, която се гърчи като обвито в пламъци змийско гнездо и преминава през безброй промени в темпо и внушение. Не че е нещо ново в метъла, но за разлика от “Catch 33” на Meshuggah ( например ), повечето от песните са колкото „неразривно” свързани помежду си, толкова и достатъчно силни, за да оцеляват самостоятелно... а метафизиката изучава точно това – цялото като части и частите като цяло.

Paracletus” не поднася зловещите творчески открития на готово, а предоставя възможност на слушателя сам да се гмурне в тяхното търсене; да се превърне в част от музиката. Докато напластените рифове разлистват слоевете си и шизофреничните бластбийтове изстрелват своите снаряди, създавайки усещане за хаотичност, всеки звук намира своето място, но не това е така шокиращо, както кошмарната истина, че човека е неподозирано слаб в позицията си на буфер между две презиращи се сили, поемайки техните удари. „Ужасно е да паднеш в ръцете на живия Бог”, провъзгласява “Wings Of Perdition”, давайки свобода на непоносима агресия. “Dearth” и магичния centrepiece Phosphene” представят новото ниво на композиторска мисъл, където на места ритъм секцията и в частност бас линиите, измества бруталните рифове, изнасяйки цели мелодични пасажи, а китарите грациозно нахвърлят разкошни детайли. Тук Mikko Aspa постига най – впечатляващите си изпълнения; вокалите му преминават през неконтролируеми писъци на изгаряща болка, преди да сменят „тона” в гъгнещи ревове, които отстъпват своето място на почти църковен маниер на пеене. “Have You Beheld The Fevers?” удря с рикоширащ бас ( какъвто няма да се намери в издание на друга блек банда ), дисонантна бичкия превежда “Devouring Famine” към един от най – изкривените, разядени и гротескни рифове в метъла, а след това идва епилогът...

... “Apokatastatic Panton” е пост ядрената реалност; мястото след смъртта; звуково описание на безкрайността. „Търсеше сила, справедливост, величие. Търсеше любов. Тук е ямата. Тук е твоята яма. Името й е Тишина...”. Тези изречения, следвани от три минутен, епичен инструментал, нежно прегърнал в себе си аморфен пост-рок мотив и неизмеримата меланхолия на онези, които са прозряли тленността на живота, поставят финала на една еволюционна трилогия. Звукът на Второто Пришествие!

[10]

Няма коментари:

Публикуване на коментар