“The Hunter” се оказва перфектният ход на мастодон(т)ите. Майстори на „психарската” лирика, те заменят добре отиграното разгръщане на концептуално свързана цялост, чрез което разгръщане създадоха цяла елементна трилогия в периода 2004-2009. Заменят го с… никаква концепция. Ето как се ражда химновия текст на “All the Heavy Lifting” и философския лайтмотив на затварящия флойдизъм “The Sparrow”. Ето как ходещия афиш за татуировки Brent Hinds перифразира The Beatles в посветената на брат му едноименна мантрична балада. В този ред на мисли захвърлянето на концептуалния „метод” за Mastodon не значи и жертва на редовите метафори, препратки и импровизации. Тяхното въображение работи винаги на пълни обороти. “The Hunter” е звяр, роден едновременно от огън, вода, земя и въздух; това е ултимативната комбинация на всички ери на бандата, което не пречи на изданието да внесе своето, отличаващото го от тези ери в многоликия (или многочелюстен) облик на групата.
Албумът е съставен от 13 стилово различаващи се парчета. След триумфалния край с поредното повторение на фразата “Pursue happiness with diligence” се загнездва онова усещане за цялост и съвършенство, което са способни да създадат само гениите. Реално “The Hunter” е звукът на банда, която все още, а навярно и винаги ще се преоткрива както като индивидуални технически виртуози, така и като перфектен екип. Четиримата сякаш си намират по – важни и удовлетворяващи ги като музиканти роли и по този начин видимо укрепват колективния дух. Гениалното, изцяло сътвореното от Bill Kelliher соло в отварящата епика “Black Tongue”, провокативните прог инвенции на Hinds в “Stargasm”, вокалното израстване, комбинирано с винаги впечатляващата джазменска ритмика на Brann Dailor, както и доминиращото присъствие на Troy Sanders, който пее в почти всяка песен от “The Hunter” са някои от многото свидетелства за група, чийто рядко срещан потенциал се допълва от несекващ ентусиазъм, жертвоготовност, толерантност и истинско съпреживяване на всеки позитивен и негативен момент вътре и извън нея. Така се появяват композиции като магмената стоунър-рок скала “Curl of the Burl”, свръхдинамичната “Octopus Has No Friends” или упояващата психеделия “Bedazzled Fingernails”.
Както винаги парадоксът при Mastodon идва от доста добрия прием на тяхната нестандартна и екстравагантна като звучене музика. Те продължават да доказват, че за подобна музика е възможно да достига до по – широка публика и “The Hunter” отваря още много врати пред тях. Смел, емоционален, силен, хищен, ловуващ – албум на годината.
[9,5]
Няма коментари:
Публикуване на коментар